( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, februari 9

Del 1, Är jag med dig,..

Besök på låg nivå, eller väldigt högt, beroende hur
man ser på saken.
Varje morgon få vi besök hemma i form av en ekorre.
Katterna har försökt att ge ekorre besöksförbud men
han / hon är för snabbt för att ta emot beskedet.
Underbar att få en "ekorre" och / eller  "rådjur" i trädgården,
en bit lånad natur, i en så kallad stressigt och
påhittad ordning som uttrycks i ordet "civilnationen".

Klocka är 0400 när jag vaknade och med en kopp kaffe
och dator fram för mig, skriver jag förste delen av dagen.
Fyra timmar kvar till jag få nästa dos av "Alimta".
Alimta är det fina namnet för "kemoterapi" eller på
vanligare Svenska "cellgiftbehandling", ett ord jag inte
tycker om.

Det är jobbigt att redan veta att man kommer
att må dåligt 2 dagar efter behandling, ont i huvud
hele dagen, ingen ork och bara vill vila.
Hoppas det blir lite annorlunda denna gång, att
slippa må så dåligt skulle vara skönt,.....

Tills del 2, Är jag med dig,.....att vara !











Del 2, är jag med dig,.....att vara !

Då var idag andra behandlingen med cellgift slut.
Dom har kvar inte fixad internet på salen.
Bra nyheter finns med, läkare kom och hade
en lite pratstund med mig.
Han har tittat på röntgenbilder, som dom tog innan cellgifts-
behandlingen idag, och konstaterade att tumören
redan hade minskad efter förste behandling.
Kul att veta det med andra behandlingen och innan
den bestrålning dom planera på tumören.

Jag ska på bestrålning 1/3 2011, och det ska ta i tongevär
4 veckor / värja arbetsdag, kan bli väldig jobbigt att åka
fram och tillbaka till sjukan.
Värja dag (12 km dit ) 15 minuten behandling ( 12 km
tillbaka ) i 20 arbetsdagar a 80 kr per resa = 1600 kr
endast för transportera mig.
Hur kan man ha råd med sånt, utan inkomst men endast
med sjukpenning.
Jag klara mig men hur är det med t.ex tant hulda som ska
leva av en pension ??

Nu bara hoppas att jag inte blir så dåligt eller trött imorgon.
Ha det bra och,....

4 2 B, is 2 B with U !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar