( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, februari 10

Fotbal Arena ??

Gomorgon

Tidig vaken, och full i rull med att skriva till Corren.
Vet inte om ni har läst att vi ska ha ny fotbal arena.
All med all jag skrivet följande till correns Ordet fritt.
Nu vet jag inte om det publiceras, men ni kan
läsa det nu.

Namn förslag nya fotbal arena

Jag tycker att vi kan kalla den nya fotbal arena " HÅLET ",
för det är väl der, kommunen pumpar pengarna i.
130 miljonen kostar bygget ( vilket som vi vet av historien,
att linköping.kommun betalar en stor del av ), 11,5 miljoner
per år i 25 år i hyra, ( Vilket blir ett belopp från
ca 287,5 miljoner ), vilket blir total ca 417,5 miljoner.
Det skulle betyder att värja invånare i linköping betalar
111.200 per år i 25 år i skatt till kommunen,
( beräknad med dagens ca.150.000. inv.) för att 12000 av oss,
tittar på 22 man som sparka bål.
Är det inte bättre att kommunen prioritera andra saker först, eller
har vi glömd hur det gick med alla under entreprenörer
som byggde konsert och kongress eller cloeta center och
nu i framtiden de nya resecenter.
Kommunen kan bättre satser pengarna på vården,skola,
snöskotning och underhål av befintlig nätverket av gatorna
inom linköping så vi alla kan njuta av pengarna.
Kanske är det då inte total bortkastad pengar.
Så igen jag förslag är att kalla den nya arena " HÅLET ".

Oja, jag mår bra efter igår dagens behandling med cellgifter.
Och läkare berätta mig att efter förste behandling min
tumör redan har minskad i storlek.
Det betyder att min kropp reagerar bättre på
behandling än förväntad-
Nu har jag i alla fall skrivit något positiv med.

Att vara är att vara .........utan arena !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar