( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, mars 14

160 km kvar att köra.

Kvart över fyra, 160 km kvar att köra.
Det snöar och p4 på radio.
Inte mycket trafik på vägen och jag är
på väg hem.
Cirka en och en halv timmer kvar då
kan jag ta en whisky och kliva i sängen.
Ja vad kan man saknar sitt jobb.
Sjukskriven och inte få köra, lika taskig
som vara arbetslös.

Har haft en underbar och nästan smärtfri
helg, 400 % bättre än före helgen.
kroppen restaurerar sig bra efter siste
cellgiftsbehandling.
Allt vad man säger över behandlingen mot
cancer kan jag bekräfta, det är en rent helvete.

Ska idag på strålning ( nr 9 ) och där finns
bara 26 styck kvar.
Och för den som är intresserad slutar
min bestrålnings behandling någonstans
rund den 14:a april.
Samt som det är 89 dagar kvar till
midsommarafton.

Att vara, är att vara, .........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar