( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, juni 16

29.553.492.455 trädliknande växter...

Vad  och hur mycket man gör på en dag, är
helt avgörande hur man ser på saker.
Om man säger att man har klippt gräset, brå
det på hur mycket gräsmatta man har.
Men om man säger att man har tagit ner
29.553.492.455 små trädliknande växter
låter det mycket jobb.
Nu vet ni vad jag har gjord igår på dagen.

Har också städet akvarium och lagt i en yngelbur.
Ja, vi ska har utökning i familjen, nya Silver-Molly.
Trädgård ser ut som en ur "Skona Hem", men lite
finare, det tycker jag i alla fall.

Som ni ser har jag har haft mycket ork igår.
Hoppas det hålla i sig och att jag idag
mår lika bra som igår.
Antydningar att jag tar en dopp i poolen är lite.
Badtemperatur är 19,3 grader, lite kallt.

Varit igår med frugan till swischparty hos
barnbarn 3, det betyder glass, grädde, chokladsås
och maränger, att fyra hennes skolavslutning.
Sommarlov har börjad för barnbarnen......

Att vara, är att vara,......... ledigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar