( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, juni 29

besvikelse med ljuspunkter.

Efter en stor besvikelse som hade små ljuspunkter, har
jag varit igår på lungmediska för magnetröntgen som inte
var magnetröntgen, det var ett fel in planering.
Nu var det bröstkorg röntgen för att se hur inflammationen
har utvecklad sig efter före veckans inläggning på sjukan.

Jag och frugan var inställd att vi skulle höra hur allt gick
med mina tumören, men det blev annorlunda.
Vi fick i alla fall höra att tumören i bröstet minskad mera
sedan siste gången som var för 3 veckor sen, ...positiv.

Men jag har nån bakterie i lungan som har kommit efter
strålbehandling, som dom nu försöka döda.
Det är "den" bakterie som spökar med inflammationen.

Dom kan inget göra mer med den tumören som sitt fast
på min ryggrad, och dom hoppas att strålningen har tagit dö på den.
Dom kommer inte operera för att ta bort den, om den finns kvar.

Som ni redan kan förstå känns det hela för mig kanske jobbigt.
Olika känslor och tanker strömmar genom huvud och
jag förväntar mig inte, att ni kan förstår, hur jag känner mig.
Rent helvete med lite hop att det skit försvinner.
15 juli är nu den datum som är säkert, att jag ska få mina
magnetröntgen, och det är för att se att tumören har försvunnit
ur mitt huvud.
Nu bara sikta på det med god hop.........

Att vara, är att vara,........i jobbigt situation.

( pool temperatur över natten 21,7 grader och stigande )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar