( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, juni 8

Hur skriver man "Sweitsisk"

Haft igår telefon problem med försäkringsbolag.
Det tog 7 minuter innan receptionist svarar, och
när man blir kopplad tar det över 13 minuter innan
man kommer att höra att personen man söker är på semester.
Vad fan gör dom på sånt bolag förutom ta våra pengar.

Resten av dagen var en bra dag om man bortser
från åskvädret på kvällen och den tryckande värme
som var mitt på dagen.
Jag var på sjukan för röntgen, och som vanligt gick
allt som ett Sweitsisk urverk.
Vet inte hur man skriver "Schweizisk", men min fru säger
det är inget svensk ord ( och hon är inte klokt ) jag
tror i alla fall, som jag har skrivit.

Vi har varit på nån konstig butik igår, som heter
"system bolaget", och vet du vad, dom säljer sprit !!!
Jag trodde "system" hade att göra med datorn eller nåt....
Det var en konstig upplevelse.

Poolen var upp till 24,6 grader, härligt !!
Skönt med en stor S.

Att vara, är att vara, som ett "Sweitsisk" urverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar