( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, juni 10

Inte beskedet jag väntade på !!

Läs texten färdigt innan du börja reagera..
Jag vet inte om jag skulle berätta detta på dagboken
eller bloggen eller inte !.
Men min läkare ringde mig med besked om röntgen.

Min tumör i eller på lungan har minskat namnsvärd.
Tumören i huvud har kommit till stilstånd, och
det betyder dom hålla på att dö och försvinna.
Ende felet med dom är, att där finns en svullnad rund
tumören som ska behandlas med Betapred, för att
minska eventuell problem.

Men för att förstöra mitt liv, berättade han med
att där visas något på röntgen, som han inte vet vad det är.
Nu ska jag komma till sjukan igen för att ta magnetröntgen.
Kanske nästa veckan eller veckan efter, men i juni månad.
Det är för att kunna se om det verklig finns något nytt
i huvud eller inte.
Han sa med att jag "inte" ska oro mig angående beskedet,
men säg ärligt, skulle du inte oro dig ?

Du förstår att min dag inte var den som jag hade
hoppat den skulle bli.
Hoppas beskedet från magnetröntgen blir
att det som visade på röntgen var något oskyldig.
Och jag har haft oro för ingenting men en så länge har jag
oro över det hela.

Snälla ta nu inte telefonen och börja ringa eller sms:a
över hur vi mår !!
All information över vad vi vet finns här i texten, vi
kommer att meddela allt vi vet efter magnetröntgen.

Att vara, är att vara, ......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar