( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, juni 11

Om jag var president,...

Tack till alla som inte reagerade.
Min dag igår blev bättre än förväntad.

Jag och frugan var på eftermiddag ner till stan
för att köpa konfirmations present till
barnbarn 1 som konfirmerar på söndag.
Igen hemma har vi bara varit...
På kvällen har vi tittat på talang och
egentligen har rätt person vunnit.
Alla andra har redan kvalifikationer
att komma vidare.

Hittade en låt på internet som har
spökat rund i mitt huvud redan flera dagar
översätt texten till svenska, och vill meddela att
jag älskar texten och låten ( 37 år gammal låt )
Gerard lenorman, Si j`etais president

 http://www.youtube.com/watch?v=jAvt_bgy4Lk&feature=related

Om jag var president skulle jag har haft en del att göra
vid ingången av konstnärerna, en liten pojke blond ser lite ledsen
han förväntade mig att en magisk fras
Jag sa till honom helt enkelt, om jag var president

Om jag var president, av republikens
aldrig mer skulle ett barn tankegång ledsen
Jag vill uppmana  Musse Premier minister
i min regering, om jag var president

Toker kultur, har mycket uppenbart för mig
Tintin är polisen, Scrooge är Finance
Zorro har rättvisa, och en dans med Mimmi
är detta. du skulle vara glad om jag var president

Tarzan skulle vara minister för ekologi
bescassine Trade och Maya industri ministeriet
Jag förklarar alla  bakverk offentliga
Opposition nolla, om jag var president

 om jag var president av republikens
Jag skulle skriva mina tal på vers och musik
och dagarna av rådet, skulle vara en picknick
skulle vara roliga saker, om jag var president

Jag skulle få natten den diplomatiska kåren
i en super disco atmosfär atom
det skulle vara det stora kriget rytmiska slag
Inget skulle vara som förut, om jag var president

kanten av fontäner skulle flöda i färg orange
Coluche vår minister roligt
rider ålägga på alla torgen
vi hade kul egentligen, om jag var president

för oss, dina kompisar, skulle det vara bra pratstund
vi kunde skratta och häckla säker
Det skulle bli mycket glad om jag var president

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar