( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, juni 12

Tomat och gurka.

Vad en dag det blev igår, sol, bad och mycket gjord.
Äntligen kunde jag börja med restaurering av
växthuset, nytt färg rund taket och fönster
och nya vindvisare på taket, vilket var nödig.
Tomat och gurka redan sätt, och första tomat
är på väg.

Barnbarnen 2 och 3 inkl kompis till en av dom
har varit i badet nästan hela eftermiddag, till dom såg
blå rund munnen av kyla, inte att vattnet är kallt, men
man kylar ner kanske snabbt när man ligger för länga
i poolen.

Min hälsa är i topp på momentet, bara synt att just
idag jag vaknar så tidigt, klocka 0530.
Mitt barnbarn 1 ska idag konfirmera och jag vet att
jag inte orkar hela dagen om jag vaknar så
tidigt, få bli en tupplur mitt på dagen.

Nu bara hoppas att vädret blir fint, vi har fått
20 mm regn igår, riktig efterlängtat för
gräset  började bli gul i olika nyanser.
Nackdel med regn är att temperatur sänker
så typisk, nu är det 11,5 ute och 20,5 i poolen.
Inte riktig badväder.....

Att vara, är att vara, konfirmerat ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar