( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, juli 16

"Captain Jack Sparrow"

3 sprutar med lugnande ( morfin eller dyl.) det är
vad behövdes, för att få mig i in Magnet röntgens maskin.
Allt gick bra, men att ligga där i över 35 minuter, är
inte min ide av roligt, föreställ dig att det är som att ligga i
en låda så stor som en mikrovågsugn.

På vägen hem konstaterade jag att reaktionen var inte
som det skulle vara, lite långsamt.
Mitt huvud gick fram och tillbaks, värja gång frugan bromsade
eller gav gas, jobbigt !!
Det känndes lite som "Jack Sparrow" i förste "pirats of
caribbean" filmen, ful hela tiden......

Stolarna jag målade igår blev bra ändå, och inte lila.
När allt var torr, blev dom i färgen som det skulle, tack och lov.
Min fru hålar på med att laga en av min favorit maträtt, ost
och skinka paj, en av dom goaste maträtten jag vet.
En kall Grolsch till det, och bättre blir det inte, hmmm, vad gott.














( Följande få dotter 1 inte läsa än )

Kvällen blev trevligt, vi tittade på den siste filmen
av "Pirates of the Caribbean".
Dotter 1 och sambo skulle titta på filmen ikväll på bio.
Jonny Depp troligtvis en av min frugans favorit skådis, tror jag, i
alla fall, i rollen av "Captain Jack Sparrow".
Och jag ge med, att han är skapat för den rollen.

Att vara, är att vara,....made for each other.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar