( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, juli 15

Klaustrofobi ??

Inte sovit som jag skulle,men ändå ganska bra.
Idag är den store dagen av MT röntgen, ligga med huvud
i en utrymme inte store än en mikrovågsugn.
Om man inte har klaustrofobi, då  får man det.

Jag har igår slipat dom två siste trädgårds stolar.
Och det underbare med dagens ute-lasyr, är att den är
vattenbaserad.
När man målar den på trä,är den lila tonad, och när man
är färdigt ska den vara brun eller mellanbrun.
Om det inte regnar vill man säga, för då  blir allt lila igen.
Då kan man börja på nytt, och det hände mig, ...sniff, sniff...

Regnigt idag, med men det skulle dra förbi, hoppas jag.
Om det bli soligt finns där en chans att vi åka idag till
smultronstället i Söderköping äta glass..
Igår har vi tagit ett glas vin av våra egen druvor som
jag gjorde före året, stark med alkohol, och söt druva smak.
En riktig hemgjord vit/röd vin på egen druvor....

Att vara,är att vara, njutande av eget vin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar