( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, juli 25

Om ni vågar !!

Jag har sitta fundera, och jag vet min svenska är inte 100 %, men
jag har en, eller bättre sagt tre frågor till er, till er som är, eller er
som tror, ni är duktiga grammatiker !!

1 ; Är det " också " eller " och så " (........för dom båda två ) ?
2 ; Är det " i alla fall " eller " iallafall " (.......det samma ) ?
3 ; Är det " begräva " eller " begrava " (........ dom överlevande ) ?
Mina svar finns på undersida av bloggen , i morgon  !!

----------------------------------------------------------------------
Skriv gärna era svar, på min " onödiga kommentarer " ,
inkl avsändare, om ni vågar !!

----------------------------------------------------------------------

Nu tillbaka till verkligheten igen, min fru och jag var igår
till sommarstuga av måg 3's föräldrar.
Vi drack lite kaffe, pratade lite skitsnack och at en god
middag, så trevlig som helst, klocka 20:00 var vi hem igen.

Jag hoppas att idag brevet kommer, alternativ att dom ringer
med beskedet från MT röntgen.
Vi väntar nu på över en vecka på det beskedet, och det
blir inte bättre med nervositet om man inte vet.

Där fanns i morse ingen katter som väntar vid ute dören,
Tråkigt lugnt,.... men skönt ändå, vår barnen har åkt hem igen
med hela följe-mang, hund, katt och barn.
Vi få väll ser när dom kommer ut igen......

Att vara är att vara, .....bra på  grammatik ??

2 kommentarer:

  1. "Också " eller "och så" beror på sammanhanget. Men överlevande ska varken begravas eller begrävas, så det så :P

    SvaraRadera
  2. svar kommer imorgon 27 juli 2011 , jag vill resten ge en chans till för att svara....

    SvaraRadera