( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, juli 30

Jag vinner, grattis till mig själv !

Redan 230 dagar sjukskriven, eller skriva man 200 och 30 ?
En inlägg kvar, och då är det 200 beskrivningar av mina dagar, sedan
jag fick beskedet av min tumör !!!!
Jag började skriva på 12 januari 2011, men är sjukskriven från
13 december 2010,  Fan vad saknar jag att jobba.

Om man ser min profilbild på facebook och bilden av vår lille
katt, undrar man om det finns likheter i DNA mellan människor och katter.











Fördel är att vi båda är söta.

Före veckan skickade jag in svar på Correns Quiz angående klassiska
barnböcker, och gissa vad händer,..... Jag vinner, grattis till mig själv !!
Jag vinner en box med alla 5 böcker,  "Alice in underland",
"Pappa långben", "Unga kvinnor", "Agnes Cecilia - en sällsam historia"
och "Den hemliga trädgården".

Den jag också kan gratulera är min dotter 1, som ska "försöka" tar order
av ( mindre ) begåvade med högre rang.
Högklackat i Gucci, och med handväska ( inkl. smartphone ) i beredskap
ska hon " om SJ hålla tider och vet vägen " försvara vårt avlånge land i
två veckor, eller med andra ord från och med igår är hon en Lotta......
( hennes egen citat ) "Tjejen som aldrig tänker sig för innan hon hoppar
iväg på grejer hon ångrar, t ex att göra lumpen"?

Att vara, är att vara, ........fram i kö.

2 kommentarer: