( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, juli 27

Kverulant... "Tord Hyvel"....!?!?

Med tack till, "Tord Hyvel" ( Kverulant Emeritus Nordiska Språk ) för
"hennes / hans" perfekte sammanfattning och snygga inlägg av mina frågor,
kan jag nu meddela svaren;
1 ; och så / också , bada två är möjligt, beroende på resten av fråga....
2 ; i alla fall....
3 ; man " begräva " eller " begrava " inte " överlevande "......

Dagen var lite bättre idag än igår, inte att nervositet försvann, men chocken
var lite mindre än igår.
Jag kan inte förstå att dom skicka en sånt meddelande per posten, och
att dom inte tar lite tid, för att ringa ett personligt samtal, och kan
prata med patienten och ge dom sånt meddelande.
Via post kan man skicka positive meddelande som " Du är frisk ".

lastat släpkärra fullt med bråte från garaget etc. och idag lossa
på tippen, det är planen i alla fall.
Igår klippte jag gräset igen , blir nu väldig ofta.... 1 gång i veckan, och
gav tomat- och gurka- plantor lite extra näring.

Nu på morgonen var tidningen sent, har är normalt klocka 0400 redan
där, men nu klocka 0455 ingen tidning....

Att vara,är att vara,.....ingen "kverulant" iaf...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar