( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, juli 5

Rätt PH-värde.

Jag känner mig bra idag, lika som igår.
Frugan är lite kräsligt, ont i huvud och hängig.
Jag vet inte hur man skriva det men ni förstår hoppas jag.
Har fixat trappan till garage dörren på pool-däck.
Klippt gräset som jag skulle göra, men har inte varit
på snigel jakt på kvällen, det blir nu på morgonen istället.

Jag hoppas att bikarbonat som jag beställde kommer
snart denna veckan så jag kan fixa poolen på rätt PH-värde.
Det är kanske mycket jobb med poolen, mer än man kan tror.
Dammsuga, klor, PH-värde, värme och hålla rent omkring.
Allt så att barnen och barnbarnen kan bada, okej, vi själva med,
Pool temp har sjunkit reellt, 20,8 grader, Klocka 22.30, igår kväll.

Jag ska kolla idag om vi kan åka till tippen med ris, och
kanske till byggmax för att handla lite virke till.....
Jag ska bygga en portal över trappa när man kommer
ner till våra trädgård, det är planerad i alla fall.

Att vara, är att vara,.... på jakt efter sniglar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar