( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, augusti 26

Cool, typ, eller nåt..

Dagen var tröttsam, hela dagen var montörer hemma hos oss
för att byta värme system, skönt att det är nu fixad.
Datasystem på nya varme panna är mycket enklare, det är så
enkelt att min fru kan hantera systemet, sorry men sant...

Igår var också dagen att brandbolagets gubbe var här, och det
för att kontrollera och byta ut brandsläckare, säkerhetsgrej som
måste vara in ordning, man vet aldrig.


Med andra ord var igår en
kanske ansträngande dag för mig,
Jag har inte kunna sova på dagen
vilket jag gör nästan värja dag siste
halv året.
Okej det låter om jag är en gammal
gubbe, men jag orkar inte vara vaken
hela dagen, jag vakna tidigt på morgonen
( 0400 ) och lägger mig klocka
22.30 på kvällen, för lång dag för mig...

Jag hoppas att nästa vecka blir lite annorlunda, när jag är inlagt
på sjukhuset, medicinerings tider etc.. ska vara samma
men resten av dagen finns inget måste, kanske jag kan
slappna av, tillräckligt för att bli trött och kan sova å natten ......

Att vara, är att vara, .......cool, typ, eller nåt.

2 kommentarer:

  1. 1) det handlar inte om systemet, det handlar om konfigurationen- pa morsan!

    2) du ÄR en gammal gubbe:-D

    SvaraRadera
  2. 1 # Du få gärna försöka uppgradera och konfigurera hennes hårddisk, kanske till en med mer gigabyte, och snabba upp processor.
    tror inte det hjälper, det är nog systemet som var krångligt.
    2 # Jag är inte gammal, jag har bara barn som är gammal, som har barn, som är redan gammal...
    pffff ....nu känner jag mig gammal.....

    SvaraRadera