( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, augusti 25

För-igår > igår > idag > imorgon ?

För-igår blir den dagen, att idag är igår dagens dag, före dagens dag.
I morgon, är dagen efter igår dagens, imorgon dag.
och före, imorgon dagen, är för-igår, dagens dag, idag.
Fatter ni ? många dagens dager före dagens dag som är "idag".

Idag är dagen som, försäkringsbolaget kommer att kosta penger.
Idag är dagen som, dom kommer byta ut vårt värmesystem.
Idag är dagen som, går i historien som,......... idag är inte igår.

Tillbaka till framtiden, på måndag ska jag blir inlagt på sjukan
för behandling av metastas i huvud, lite nervös är jag.
Jag vet att inget kommer att göra ont eller dyl. men ändå.
Ligga 15 minuten still med protes i munnen, allt för att inte
kunna röra sig...









Bild 1 // som första person ligger jag fast spänd med protes i munnen....
Bild 2 //  maskinen rund mig med strålningen...

Hoppas att allt går som före gången, och ingen problem uppstår.
Kanske bra att ligga och lata sig på sjukan och ser det hela
som en lite semester på ett fint hotell.
Ett billigt hotell om man skulle titta på, vad det kostar "mig" per dag.
Strålningen kostar ca. 30.000 kr per behandling, men rummet jag
kommer att ligga kostar mig 80 kr per dag ( inkl mat och drick ).

Att vara, är att " inte " vara, .....en gnällspik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar