( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, augusti 10

Diskrimination eller utnyttjande.

Ni få hjälpa mig,... jag undrar,
Jag har skrivit följande och funderar att skicka i det till Corren, jag
blev lite upprörd över killen på nyhetsmorgon som har byt flera
gången njurarna och få ingen sjukpenning, bara för han har varit
sjukskriven mer än ett år.

( Ska jag eller ska jag låta bli att skicka i det till Corren.
Titta inte på talfel eller grammatik, men läs innehållet )

Undrar hur det nu är, diskrimination eller utnyttjande av folk.
När man är sjukskriven i mer än ett år blir man utförsäkrad
från försäkringskassan, hur är det möjligt ?.
Ta till exempel mig, jag fick beskedet att jag skulle inte har mer
än fem år att leva, det betyder att jag har en dödligt sjukdom.
Jag har tumör på lungan och hade två metastasen i huvudet.
Nu har dom upptäckt en ny metastas i huvudet, nästan 9 månader 
efter förste sjukskrivning.
Över 3 månader får jag ingen sjukpenning mer, jag har jobbet 
och betalad skatt till staten hela den tiden, så länge jag har jobbat och levt.
Nu har dom bestämt att jag inte få ta nyta av min egen pengarna.
Vem bestämmer om och när man är tillräcklig sjuk för att ta del
av möjligheterna att få hjälp av staten ( min egen pengarna )

.....och när får man blir utförsäkrad om man har betalad skatt till 
staten för att vara försäkrad ??
Ska man först dö för att få pengarna, eller räcker det med att vara
dödlig sjuk....???


Nu tänkte jag på en sak,...om man ser en "privat person" som en "person",
och "flera personen" som "riksdagen",...tänk då på följande; När "en"
privat person har en låtsas-vän då kallas man hon/han galen,  men om
"flera" stycken har samma låtsas-vän, då är det en religion/sekt.
Nä glöm det!  Det var inget... Vi ses och glöm inte köpa mina aktier.
Alla inkomster går oavkortat till mitt spar-konto ( som sjukpenning ) !

Att vara,är att vara,...... utan sjukpenning ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar