( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, augusti 18

Inte i riskzonen !!

Jag var igår på sjukan för att få information angående
bestrålningen, där fanns inte mycket nytt angående
strålningen, men där emot var det bra nyheter angående
metastasen, om man få säga "bra" nyheter.
Metastasen sitter på vänster utsida mot skallbenet, i ett
område som inte är i riskzonen.



Det aller bästa nyheter var; att jag är vid liv....
Det är mer än läkare och sjuksköterska hade förväntad.
Efter alla (test) cellgift och (specielle) strålningar med dubbel
dos, lunginflammationen och lungvägs-inflammation, var dom
säkert att jag inte skulle överleva, .....dom var fel.
Tack till min familjen, vänner och min egenvishet får jag
vara glad, att jag kan skriva detta, nu är bara resten kvar.

PS förstår rätt, jag klantar inte läkaren att dom hade fel !!

Slutet av månaden ( 2011-08-29 ) blir jag inlagt på sjukan för en
veckans strålbehandling, om allt ska som det ska vara tar
dom dö på siste metastasen med.
Dom förste två är troligtvis dö, men det beror på hur modern
tumören är, lugnt eller argsint....

Att vara, är att vara, .....utanför riskzonen

2 kommentarer: