( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, september 27

"erythema nodosum"

Monday, monday, how good i can be,....
Ja , måndagar kan vara bra, och min var det ! LAH var här för
blodprov och för att kolla min fot.
Läkare är inte säkert men tror att jag har på min fot något
som heter "erythema nodosum",

Det är kanske vanligt hos cancer patienter, ( cirka 30 - 50%, av
orsaken till E.N.är ej känd.men associera med en bred rad av infektioner.)
Jag har fått salva för motverka smarta i alla fall....
I vanligt fall försvinner E.N. ur sig själva, inom 2 till 3 månader.

Min kompis från Norrland var på besök igår. en skön stund skitsnack.
Blev till ca 20.00 innan han åkte igen, men vi ska träffas i veckan igen.
Förhoppningsvis blir det då en besök på stan med en öl eller dyl..

Har börjat med vinberedning, det ska bli om allt går bra, 5 liter vin
på egen gröna druva och ca 10 liter "röd" äppelvin ( äpple och vinbär)..
Blir spännande att ser hur det blir, jag tror det blir bra.....
Idag ska hunden komma igen, för att inte vara ensam, tror jag...
Men han är välkomna....

Att vara, är att vara,......how good i can be ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar