( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, september 4

Fukushima eller Tjernobyl.

Lördagen är förbi och söndagen återstår.....
inte mycket gjord på anstalten igår, frugan och sonen har
varit på besök, och jag hade spelad på V75 vilket
till min störste förvåning inget blev med vinstpengarna.

Livet på anstalten har varit i sista veckan lite omskakande och
ansträngande som ni har kunna läsa på bloggen.
Jag vet inte hur jag ska kunna sammanfatta allt i kort, men
jag ska göra ett försök.....

Det har varit all med allt, en vecka med skakningar som på
richterskala skulle har givit utslag 6,9 och en radioaktivitet
som skulle överstigar Fukushima eller Tjernobyl.
Vädret har varit som en riktig svensk midsommar, och
besök som kommer exakt i en 3 minuters störtskur, med
andra ord simlektioner på öppen gatan.
Jag har haft 2 rum intagna gäster denna vecka, som båda klagar
att ljudnivå på rummet, inte är av den ljud isolerande slag.
Nu återstår bara en dag på anstalten, och jag hoppas på
en lugn och snabbt övergång till måndag, dagen jag kommer
att bli släppt i friheten igen............

Att vara, är att vara,....fri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar