( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, september 15

Googlat rundresor..

Tråkiga nyheter !!!
Jag har börja tappa håret igen, så nu har jag rakat mitt
huvud igen,....och det är kallt på huvud kan jag berätta....
Tur med det är att jag mår bättre och bättre igen, jag
har inte mer den smarta i magen och i huvud mer...skönt.

Min chef ( VD ) på Scania, ringde mig igår eftermiddag
för att bjuda in mig på kontoret i Södertälje, nu fredag
Han kunde inte exakt berätta varför, men skulle uppskatta
om jag skulle vara på plats, resa ditt och tillbaka skulle vara
med Järmo, en jävle bra jobba-kompis från mig....
Det blir tror jag på morgonen ( ca 1100 ) till Södertälje, och på
kvällen ( ca 2200 ) på vägen hem igen.....

Satt igår vid dator och googlat lite på rundresor, och tittat på olika
resor med husbil, båda i Nya Zeeland, Kanada och Skottland, nu är det i
Skottland kanske svårt att hitta rundresor kan jag meddela....
Allt man kan hitta är att man ska sätta ihop resa själva, inget som
är redan förbokad som på Nya Zeeland.












Pris exempel; ( beräknad för "04 maj 2012"  t/m "25 maj 2012"
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Pris per vecka är ca 630 pund för hyra husbil, och där till
kommer; mat & drick, bränsle, utflykt och flygresa t/r skottland.
Flygresa 3300;- sek p/p ; Linköping>Amsterdam>Aberdeen  t/r
Bränsle 2500;- sek / troligtvis ( beräknad med erfarenhet )
Mat Drick 10.000;- sek ( man "ska" äta och dricka, vad man orkar )
Utflykter 3000,- sek ( whiskey destilleri - loch nessy - m.m... )

         3 veckor x 630 pund = 21.069 sek
         flygresa                     +   6.600 sek
         bränsle                      +   2.500 sek
         mat drick                   + 10.000 sek
         utflykt                         +   3.000 sek
total skulle resa kostar  --------------------------------
        3 veckor                         43.169 sek  ( för 2 vuxen )

( Tror jag åka heller till Nya Zeeland en gång till, eller om
möjligheter och pengarna finns, kanske till Kanada ???? vem vet. )

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Man ska ha ett mål i livet, och vårt, är för tillfälle detta!!
Att vara, är att vara,....på semester ????.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar