( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, september 14

Tappa håret igen..

Igår dagen var en jobbigt dag, jag mår kanske okej men
inte,.... Jag vet inte hur men ska förklara det, men jag försöker.
Psykisk mår jag super bra, problemet är att när jag försöka
göra saker som t.ex, klippa gräset, blir jag utmattat och har
ingen ork kvar till resten av dagen.
Medicinering och före veckans strålning gör mig slut fysisk.
Det känns som om jag har för lite socker i kroppen eller nåt.
Jag vill göra saker men kan simpel inte.....

Hunden var igår på besök, och jag tror han har samma problem
som jag har, ingen ork att göra någonting...
Värste jag upptäckte igår kväll är tror jag, att jag börja tappa
håret igen, och det betyder att jag få raka huvud igen.....duuu
Nu på morgonen kan jag säga att det "bra" psykiska som jag
mådde igår är inte så bra mer, tack till håret tror jag, men vi
få ser, inombords mår jag bättre än igår, men det kan ändra
från dag till dag.....













Idag kommer jag igen få sällskap från hunden, blir igen en lugn
dag på soffan och en kort promenad.
Troligtvis ska jag lite städa i huset, så frugan slippar göra det.
Jag har pratat igår i telefon med mitt jobb och berättat lite
över hur jag mår och hur allt utvecklar sig med behandlingen.
Dom har redan sagt om när jag kommer tillbaka, jag kan starta
lugnt och kanske bara med 1 eller 2 dagar i veckan på kontoret.
Små körningar på testbanan eller kanske ett kort anställning
på VTI här i Linköping ( mycket av Scanias arbete blir testat här ).

Att vara, är att vara,..."bra" psykisk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar