( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, september 8

( jultant-gubbe )

Snart 10 år sedan WTC i New York rasade pga terroranslag.
Det är oxå snart 10 år sedan dubbelmordet i linköping utfördes.
Mordet som inte är löst än....
109 dagar kvar till jul, och det betyder 100 dagar kvar till den
13:e december som var dagen jag fick beskedet om min "cancer"...

Äntligen..kaffe är färdigt, och jag har upptäckt ( tack till dotter 1 )
att årets blossa är med kaffe smak, längtar ännu mer efter Jul, mer
än jag redan gjorde....ska bli gott med kaffeglögg...
Jag hålar på med en nytt dörr dekoration för jul, det ska bli en
gumman ( jultant-gubbe ), och den jultant-gubbe ska "förhoppningsvis"
hålar bort alla skitsaker i år med jul, vi har ingen lust i ett repris av
före årets jul, ambulans etc...etc...

Jag mådde inte så bra igår, biverkningen efter strålningar ha gjord
att jag har en mage som inte vill som jag vill..
Jag har igår pratat med LAH och dom säger samma sak, att det är
biverkningen av strålningar, hoppas det släpper inom nån dag.

TV var som vanligt, CSI miami och Hawaii 5 o, nyheterna och
till sängs, sovit så där, men mage mår lite bättre nu på morgonen...

PS grattis på födelsdagen till  måg 2, som fyller 30 idag, en
      riktig "GAMMAL GUBBE"

Att vara, är att vara,... back to basics..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar