( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, oktober 11

Ingen Kepra !!!!

LAH kom igår och Ulrika ( läkare ) gick med på vårt argument
att inte ta Kepra ( nya medicin ),
Det kan nu bli att jag ska ta mer Fenantoin, men det är okej för
att jag har ingen biverkningen från den medicinen.
Måndagen gick bra utan problem, tack och lov, nu bara vänta
på samtal från LAH om jag ska höja dos medicin eller inte....

Efter samtalet jag fick på eftermiddag var det så att läkare
på akuten trodde att jag inte tålde Fenantoin och att jag därför
fick utskriven Kepra, klassiskt exempel från 2 invandrare som inte
förstår varandra....trodde inte att jag talade så dåligt svenska.
Men nu slipper jag ta Kepra i alla fall.

Kvällen var avslappnande fram för TV, tittande på först CSI, och
följande med CSI -NY, allt som varenda måndag kväll, lugnt...
Nu idag på morgonen är det först kaffe och läsa tidning, kontakta
fackförbundet för att få hjälp med ersättning för inkomstförlust, och
efter det få vi väl ser vad kommer att hände............??

Att vara, är att vara,.....grammatisk rätt?.

PS, SVERIGE - HOLLAND  = 2 - 7 ( jädra bra odds )
alternativ = 1 - 5 ( mindre bra odds men ändå )
eller 1 - 2 ( och det sa min fru jag skulle spela )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar