( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, oktober 5

"kry på dig" kortet

Godmorgon,....
Jag har nu slutat med dom starke medicin , jag äter nu ingenting mer
än Alvedon ( vilket ni vet vad det är ), diklofenak ( ungefär samma
som ipren ), Omeprazol ( som neutraliserar medicin i magen ), trioBe
( som är en B-vitamin ), och betapred ( vilket är cortison ).
.Hoppas att jag klarar av att vara uttan dom starka grejer.
Jag sova bättre och har mer ork på dagarna, kanske är det
en mental grej men det känns bättre i alla fall.
Med lite tur kan jag köra bil ( närområde) inom kort igen....

Tisdagen var en underbar skön dag på många sett, jag orkade
klippa gräset som en golfbanan ( så slippa man kratta alla
löv som ramlar från träd ), gått en lite promenad rund garaget,
haft besök från målaren, och har latat mig en stund....

Jag har fått från fackförbundet en "kry på dig" kortet och en kuvert
med broschyr angående var jag har rätt på när man är sjuk, ( konstig
att man för ska klaga till en tidning innan man kan få hjälp ) där
finns mycket att hämta om man är rätt försäkrad hos ett fackförbund.
Finns själva ett fond om man skulle behöva special anpassade
saker, som t.ex, rollstol, lyftanordning eller special anpassning till bil.
Inte många vet om det,så det är kanske bra att ser efter din
försäkringar innan det är för sent.

Jag har ställd bilen i garaget för att städa den och för att ser
reaktionen på grannen, dom måste nu undra var min bil är, eller
fundera om jag har börja jobba igen.
Vi har inte pratat med dom på över ett och en halv år, kanske längre.
Inte att jag bryr mig, men det skulle vara kul att veta vad dom tänker.

Att vara,är att vara,....nyfiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar