( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, november 5

70 talet.

Lite för mycket gjord denna veckan tror jag.
Det känns att jag är redan total slut nu på morgonen.
och ovan på det finns där ingen tidning än, så
jag sitter nu meden ensam kopp brun sörja..

Igår fick vi höra att svärfar av dotter 3 var inlagt på
sjukan, han ska stanna där i minst 1 vecka eller till
operationen, varför ska alla imitera min livsstil.
Först målaren och nu dotter 3's svärfar, har dom
inget annat för sig ?

Var igår med frugan handla på maxi, vi väntar alltid
till efter klocka 1900, för då finns inte mycket folk där.
Hemma igen satt jag lyssna på David bowie, Queen
och Pink Floyd, och senare på TV "the deerhunter"en
av världens bästa filmer, och allt från 70 talet.
Då börja man känna gammal om man kom i håg all det.

The Deerhunter 1978










 Robert De Niro, John Cazale, John Savage, Christopher
Walken, Meryl Streep, George Dzundza och Chuck Aspegren

Skala för hur jag mådde igår, 1 är dåligt, 10 är super,
1  -  2  -  3  -  4  -  5  -  6  -  7  -  8  -  9  -  10
                                              X
Att vara, är att vara, .....70 tals.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar