( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, november 6

"Palindrom"

 "Palindrom"  meningar är kul, som t.ex.
Mus rev inuits öra, sa röst i universum / Ni talar bra latin.
Flyg mot dem med tom gylf.
Men vad är det längst "palindrom" ordet du känner till ?
det ordet jag vet är "retsyster".....något barnen kan använda.
eller följande, samma ord med olika betydelse ?
Banan ( frukt ) - banan ( racerbanan )
Svenska språket är roligt om man tänker efter....

Okej min Svenska är inte grammatisk det bästa, men
det är roligt att använda ord, och förvrida dom på ett sätt
som inte är menad....

Jag gjorde igår en riktig tavla, som jag skrivit väntade jag
på tidningen ( som inte kom ), inte så konstig för det var en
"Söndag", Allhelgonadag... Jag lovar att jag inte var ensam om
det, men jag vågar erkänna det.....ja jag vet att jag är duktig.

Varit igår hos målaren, jag blev skjutsad av min fru, efter
att vi varit på begravnings-runda ( det var allhelgonadag ) och
när jag "gick" hem från honom, 3 timmar senare, erkänner jag
att jag var kanske trött när jag kom hem, men det var skönt med
en promenad....

Skala för hur jag mådde igår, 1 är dåligt, 10 är super,
1  -  2  -  3  -  4  -  5  -  6  -  7  -  8  -  9  -  10
                                                  X
Att vara, är att vara, .....“tillbakalöpande”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar