( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, november 15

"Ansökan flera dagar med sjukpenning på normalnivå"

Mina dagar med sjukpenning är snart slut och då ska man göra
en ansökan vid försäkringskassan för fler dagar och det heter
som jag har skrivit ovanför ...
Om ansökan heter "Ansökan flera dagar med sjukpenning på
normalnivå" varför finns där då en fråga som man ska kryssas eller
inte med följande beskrivning;
2. Ansökan flera dagar med sjukpenning på normalnivå

Ansökan som redan beskriver var ansökan är till för, så
jag förstår inte varför frågan finns ?? fattar ni ??








Samma är det med fråga;
" Vilken allvarligt sjukdom gör att du inte kan arbeta "
Jag undrar om dom läsa läkare intyg som dom få skickade, där
står redan ( ganska tydligt ) in mitt läkare intyg, att jag har cancer c34.9
och att jag inte kan och få arbeta !! angående kramprisk, infektions-
känslighet och mycket mera... Så jag skickade en extra kopia av min
läkare intyg !!
Allt detta ovanför har jag skrivit till försäkringskassan tillsammans med
mitt ansökan " flera dagar bla bla bla "....

Samtidig har jag per telefon frågad ett "o 37 sammanställnings
sjukperiod"
formulär, vilket intygar att jag är cancersjuk och ej kan jobba.
Då kan man undrar hur myndigheter fungerar och var dom hålla på med.
Dom fråga mig om jag är sjuk, när jag frågar dom för ett bevis att
jag är sjuk, det ende jag kan konstatera, är att det är sjukt...

Att vara, är att vara,...frisk någ för att orka vara sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar