( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, november 16

iPhone eller Ajfån

Efter att har varit hemma i ett år, är det ganska jobbigt att
"bara" vara hemma, jag vet att när man jobbar, längtar man
efter helgen, eller dom lediga dagar man ska ta ut.
Men jag lovar er, att när den dag kommer, att du ska vara
sjukskriven för lång tid t.ex ett år, kommer du tänka på mig
och mina ord....

Nu har jag skrivit i tre dagar om min sjukdom, eller alla problem
rund kring den, så nu blir det dags att uppgradera mig själv lite
med något roligare, man kan inte bara sitta i askan och
skrapa sina öppna sår....

Jag har bakad bröd igår ( Skånes, skones eller scones )...
Jag bryr mig inte hur man skriver det, bara att dom är goda.
Tillagat löksoppa för kvällsmat, tillsammans med det brödet
och ett glas kallt mjölk,..bara njuta.....Och Ja, jag har ätit mitt
på dagen; ugnspannkaka med köttfärslimpa.

Irriterad mig på Facebook över, varför människor hele tiden
sig själv uppdatera, med var dom er, vad dom gör, eller vad
dom tänka ska göra, och allt tack till den ajfån, vilket är förresten
ett perfekt svenskt ord för iPhone, "aj" kan man förstå som
"jag eller mig" och "fån" är ( du kan välja ) synonym för "idiot, tönt,
dumbom, fjant, tok eller dåre".
Jag vet att jag trampar nu på många tårna, men det är inte mitt fel
att ni ( användare från iPhone ) ändra svenska språket till
något konstigt, hur ska jag nu lära svenska ?
Det är också varför jag har en smartphone

Att vara, är att vara,...ingen fån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar