( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, november 14

Fars-dagen.

Fars-dag var det igår, en underbar dag, ligga nästan
hela dagen på soffan, förkyld, hosta, feber och må dåligt.
Vet inte hur jag orkade men jag har byt sommar till
vinterdäck på frugans bil, nu kan vinter kommen.

LAH var på kvällen här för att ta blodprov, i fall jag skulle
vara på väg igen mot en lunginflammation.
Tur att resultaten av blodprovet var negativ( det betyder i vår
språk positiv eller "Bra" ) ingen lunginflammation på gång.

Jag har uträknad att jag har sovit ca 18 timmar, sedan
igår morse tills nu ( 0700h / 2011-11-14 ).
Inte dåligt för en som i vanligt fall inte sova mer än
6 / 7 timmer per natt....känner mig riktig ut sovit.
Jag känner mig lite bättre nu på morgonen, hoppas det
hålla i sig, och att jag inte må sämre igen.

LAH kommer att ringa senare på dagen för att diskutera
hur eller vad vi ska göra, om det blir sämre igen.
Jag har ingen lust att besöka sjukan igen, men om det
behövs har jag väl ingen val.

Skala för hur jag mådde igår, 1 är dåligt, 10 är super,
1  -  2  -  3  -  4  -  5  -  6  -  7  -  8  -  9  -  10
                                 X

Att vara, är att vara, .....på soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar