( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, november 13

Ett år sjukskriven...

Jag vet inte om man ska fira eller man ska gråta ?
Idag är det nämligen ett år att jag är hemma, först
sjukskriven för ont i ryggen, vilket blev att dom
konstaterade att jag hade cancer "på" min lungan.
Att ha en "typ IV cancer" är inte det roligaste att ha.

( En typ I cancer är en liten tumör och en "typ II" är en
lite större tumör, "typ III" är en stor tumör med risk på bildning
av metastasen, och en "typ IV cancer", är en stor cancer
tumör med metastasen i eller på andra organen )

Men tack till strålningar och cellgiftsbehandling är det
för ca 90 till 95 % borta, så det finns nåt att fira.
Jag har varit på en röntgen (för bröstet och magen ) och
i slutet av månaden ska jag få den andra röntgen ( den
för huvud ), som förhoppningsvis kommer att visa att
tumören i bröstet och huvud har minskad, eller ännu bättre
har försvunnit....

Så glädje eller sorg, allt hänger på,röntgen bilder
som blir tagen i slutet av månaden.....
Men som ni vet, ger jag inte upp, särskild inte för den
familjen jag har har,.....

Frugan,   Irritant, men ett underbar skapelse jag är förälskad i..
Dotter 1, Kontroll freak och stentuff, men mjukt i hjärtat..
Dotter 2, Långhårigt minnesalbum, men ser i framtiden
Dotter 3, Helg-ockupant, jobbar för att ha ledigt..bakar cup-cakes.
Son, Bredbröstat tuffing, som dansar balett, och gör simhopp.
Jag, Envis gnällspik, som i slutet ändå gör vad blir frågad...

Ni ser en perfekt familj, en familj var man ska satsa på,.........

Skala för hur jag mådde igår, 1 är dåligt, 10 är super,
1  -  2  -  3  -  4  -  5  -  6  -  7  -  8  -  9  -  10
                                                           X

Att vara, är att vara, .....med dig ( er ).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar