( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, november 1

Fredags t/m Måndag.

Fredagskväll
Sittande i Södertälje väntande på att bilen kommer, jag
har sovit mitt på dag i ca 5 timmar, skönt att komma till
gamla livet igen, hoppas jag orkar hela vägen.
Ska snart ta lite mat och en kaffe,.......
Vi åkte klocka 2245 från Södertälje, och resa ner till Malmö
gick jättebra, jag sov i 2 omgångar i ca 1,5 timmar.

Lördag
Klocka 0800 var vi i Malmö och klocka 0915 var vi på
färjan, jag trodde jag skulle inte kunna sova, men jag
var fel, jag lag mig 1025 och sov till 1645, det ende problem
jag hade är att ventilation i hytten var dåligt, så när jag vaknade
hade jag ont i huvud.
Vi var klocka 1900 från färja och handla först lite vin etc..
Hela vägen genom Tyskland gick bra, vi var 0200 i Holland.
Lite vit vin och en öl tid för att gå till sängs.

Söndag
Inte glömma sätta tiden till vintertid, en lugnt dag.
ätit stekt kött och potatisgratäng, gott.
Koppla på trailer och åka till gränsen.
Vid gränsen hade dom en stor drogkontroll med hund
och mycket folk, bilen framför oss blev kontrollerad
till och med i bensintanken, vi som hade narkotika ( laglig )
blev inte kontrollerad, men vi hade kul.
Resa genom Tyskland till färjan gick smidigt, och vi
var vid färjan rund klocka 0215.

Måndag
Resa upp genom Sverige gick snabbt och utan problem.
Jag var hemma igen rund klocka 1800, en bra resa.

All med allt var det skönt att vara ut på jobbet igen, al
jobbade jag inte och var bara som passagerare med.
Nackdelen var att jag nu längtar ännu mer efter att jobba.
Jag har varit hela resa i bra form och har inget känd av.
Nu tisdag blir det väl att ta det lugnt och ser vad ska hände.

Skala för hur jag mådde igår, 1 är dåligt, 10 är super,
1  -  2  -  3  -  4  -  5  -  6  -  7  -  8  -  9  -  10
                                                            X
Att vara, är att vara, .....hemma igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar