( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, november 11

Grattis till mitt barnbarn 3.

   Först och främst, idag 11-11-11 fyler min barnbarn 10 år.
  Grattis -Grattis - Grattis - Grattis - Grattis - Grattis - Grattis
------------------------------------------------------------------------------------

En skön dag / soligt / 14,9 grader ute, hur kan det bli bättre.
Jag kan berätta hur det blev bättre, i alla fall i mina ögon.
Har varit ute på en kort promenad och lyssnade på alla
underbara fågelkvitter, det var som det var vår.
Då började jag tänka, om alla konstiga saker man har gjord
i sitt liv.( och nej barnen, det luktar inte bränd när jag tänker).


01-  Åka pulka från en svart pist ( Rodel ).

02-  Badat mitt i oktober i havet ( Sommar i nya zeeland ).

03-  Fiskat marlin med "Sly Stalone" ( Hawaii ).

04-  Varit på "ishotellet" Jukkasjärvi.

05-  På pulka bakom en bil i skogen ( Med min far ).

06-  Ätit olika konstiga djur/plantor, orm, snigel, kaktus.

07- Blivit sjuk från ½ glas hembränt/cola ( en ½ glas )

08- Snöbåll på polisen från en tornkran (  livsfarligt )

Och det mest konstiga var att dansa rund en med
löv kläd pinne ( midsommar )

Jag berätta inte allt, det skulle vara pinsamt för mig och ni
skulle trakasera mig med den vetenskap för resten av mitt liv.

Vad gjorda jag mer igår, hmmm ja, jag gjorde pasta, och då
menar jag inte öppna paket, koka 8 minuter, nej jag gjorde
pasta från grunden, durummjöl / ägg / olivolja / salt..
kavla / skära / koka / äta....... det var kul och gott..
.
Skala för hur jag mådde igår, 1 är dåligt, 10 är super,
1  -  2  -  3  -  4  -  5  -  6  -  7  -  8  -  9  -  10
                                                         X
Att vara, är att vara, ......konstigt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar