( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, november 17

Sammanhanget

Jag har märkt att det är farligt att kommentera annans
inslag på facebook / twitter eller liknande...
När man pratar ansikte mot ansikte är det lättare att förstå
vad den andra personen säger eller menar.
Många tanker eller anmärkningen blir dragit ur sitt fäste
för att man inte kan skriva den uttryck som finns på ett ansikte.

Jag kan skriva " du dumma n(ege)rboll ", men du kommer
aldrig att förstå dom ord när du inte vet sammanhanget, om
jag menar det som angrepp, eller som vänligt kommentar
till en kompis......Man vet aldrig om det kan vara ironisk eller
allvar, skojigt eller hotfull....

Nu skriver jag att jag mår bra fysiskt, men betyder det att jag
orkar allt, eller att bara min tanke är att jag mår bra och
att jag inte orkar att gå upp till garaget och tillbaka...
Nu är det så, att min kondition är inte det som det skulle vara
och att min vilja är den av en idrottsman, ganska jobbigt situation.
Jag har varit igår hos målaren för att påbörja den barnstol vi
skulle fixa, såga, slippa, måla, och sätta ihop, men det tar tid.
Men först behöva jag rita mönstret som ska på stolen..
Framöver kommer ni se hur det blev, det lovar jag.

Att vara, är att vara,....en dum n(ege)rboll.

Skala för hur jag mådde igår, 1 är dåligt, 10 är super,
1  -  2  -  3  -  4  -  5  -  6  -  7  -  8  -  9  -  10
                                                          X

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar