( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, november 26

Trädkirurg

Fredag morgon, lite jobbigt att vi har fått en ny
tidningsbud, han är alltid mycket senare än den före.
Tidningen för kom alltid ca. klocka 0430, men nu kommer
den inte före klocka 0600, vad ska man göra om man
är innan klocka 0600 vaken är där finns ingen tidning ?

Har oxå funderat hur det skulle vara som tidningsbud, han
få ingen tidning hemma levererad innan han ska börja jobba.

Jag har jobbat igår i trädgård med att klippa grenar i mindre
bitar så vi kan köra bort dom till tippen.
Nu står nästa trädet på turordning, och han bävade av skrek.,
( bävade är en mindre form av bäver, om ni undrar )
Men nu ser allt igen välvårdat ut; om man få säga själva....
Dom stora grenar har jag sågat till små bitar för braskamin
och järnspis, men dom kan inte användas före nästa år...

Det ända som står kvar idag är att köra skitet till tippen.
Idag lördag ska vi vara hundvakt,... för dottern skulle
till Nyköping tror jag inkl rest av  hennes familj.
Vi få väl ta en promenad till målaren eller så.....

Att vara, är att vara,....tidningsbud ?

Skala för hur jag mådde igår, 1 är dåligt, 10 är super,
1  -  2  -  3  -  4  -  5  -  6  -  7  -  8  -  9  -  10
                                                             X

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar