( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, januari 30

Årets tills nu kallaste natt,....

Årets tills nu kallaste natt, minus 12,6 grader, i alla fall
hemma hos oss, ja det är kallt...
Tidpunkt jag kollade temperatur var 0520 så jag vet
inte om det blir kallare eller inte, men kallt är det.
Om man ska tänka efter var det samma som dom
senaste4 a 5 år, rund whiskey expo ( början februari )
blir det kallt och den temperatur stannar ett tag.

Igår var en skön dag, och jag kan meddela att kisa trakten
har mer snö än vi här i linköping, vi var igår hos min frus
bror /fru för en kopp kaffe och trevligt sällskap.
Körd hemma och fixad ved in till köket / vardagsrum och
haft en skön och mysigt söndagskväll.

Nu på morgonen -måndag- är det igen jobbigt att gå
ut ur sängen och göra sig färdigt för resten av dagen...
Om ni tror det är enkelt för en som är sjukskriven har
ni fel, jag ser värja vardag som en arbetsdag, och jag
måste kommer genom den, lika som ni som åka till
jobbet.....
Det är inte lätt att vara "frisk" sjukskriven....( ironi ).


En kopp sörj och,....
Att vara, är att vara, trött..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar