( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, januari 29

Efter ett och en halv år.....

Lördag morgon började som vanligt med en kop svart
smörj och en tidning, lite senare blogga, och in på facebook
för att ser om människor har ett liv på fredagskväll.
Jag är förvånad att många inte ha nåt liv, hur kan man
ha ett liv om man sitter hela fredagskväll framför datorn.

På morgonen har jag fylld på ved i köket, och vardagsrum.
Så nu vi kan elda lite till, för det är kallt ute - minus 3 grader -.
Okej det är inte så kallt som före året samma tid, för då
var det minus 20, men ändå, kallt är kallt..

Slipade kosan som jag lackade utvändigt, invändigt är den
som den var - ej lackad men slipad - , kanske något att ta med
på whiskey expo, första helgen i februari...och vi ska fredagskväll.
Tror att den rymmer minst 6 cl whiskey om man inte skaka för
mycket, de mer man dricka det senare det blir på kvällen den
mindre han innehåller, så på slutat av kvällen innehåller den
förmodligen inte mer än 1 till 3 cl whiskey....man ska testa eller ?

Jag vill uppmana alla som har fått beskedet cancer
att tänka på följande, inte alltid är vad läkare säger korrekt.
Jag fick december 2010 beskedet cancer, inte den av den
minste sort, men cancer av klass 4, det betyder i lekemans
ören, att jag hade inte mer än ett år att leva.
En modertumör med 3 metastaser i huvud inte dom bästa
förutsättningar att överleva....
Nu efter ett och en halv år har jag bevisat att läkare inte alltid
har rätt, okej det förste året var ingen dans på rosen.
Lunginflammationen och cellgift behandlingen lika som
strålning behandling följde varan i högt tempo.
Jag vilda ge upp flera gånger, men tack till familjen och LAH
( Lasaretts Ansluten Hemsjukvård eller visa kallar det
Linköpings Avancerade Hemsjukvård ) klarade jag alla närgånger,
dom hjälpte mig att inte ge upp.
Ett rent helvete att gå genom för mig och min familj, vänner
och bekante.

Nu söndag en underbar morgon tidigt vaken men vadå...
minus graden ute och lite snö, skönare kan livet inte vara.
En kopp sörj och en dator fram för mig, skriva om livet
efter beskedet, konstig men livet går "verkligt" vidare....
Vi få se idag,men det finns store chans vi ska besöka
frugans bror idag..
Livet är skönt men kort så njut av livet så bra det bara går.
Nästa helg är det whiskey expo i kupolen och jag lovar att
komma att njuta från värja moment....

Att vara, är att vara, med er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar