( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, januari 31

Högljudsminipingvin

Började skriva denna blogg redan igår kväll... Nu är klocka
18.45, minus 8,9 grader, och just färdigt med äta pannkakor.
Nej, inget hemligt recept , bara anpassat, så mitt barnbarn
också kan äta dom ( äggfritt ), istället av ägg kan man ta
turkiska ägg ( en msk turkisk yoghurt, är lika som ca 1 ägg )
Finns ca nio styck pannkakor i frysen till henne, och hon vet
det, så till er andre, det är ingen idé att komma hit...

Sovit som en högljudsminipingvin, yepp jag spinnade inatt...

PS, jag har fått svar från utsikt eller hur det heter angående
brevet jag skrivit till corren ( utsikt är från tekniska verken )
( Denna länken är till min blogg, var jag skrivit om brevet )
I brevet jag fick står hur man uträknar årsförbrukning etcc..etc..
Men det vet jag, jag vet hur man beräknar, ....jag vill veta var
dom tar dom siffra i från var dom beräknad årsförbrukning med...
Det är bara till statistik och för att regeringen har bestämd det.
Ingen svar tycker jag,,,, var från kommer dom beräknade
årsförbrukning från.... som jag säger, och dom förnekar.....
är att dom siffra kommer från faktiska förbrukning...
Corren har tills nu inte hörd av sig, vilket jag tycker är lite konstig.
Jag ge dom en vecka till, och då kontakta jag dom igen...

Nu på morgonen tisdag siste dagen i januari är ute temperatur
minus 7,6 grader, vindstil och mörkt ( 05.45).....gomorgon....

Att vara, är att vara, med dig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar