( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, januari 14

beräknad med D eller T

Försökte igår att diskutera om vad är skillnad mellan
beräknad och beräknat är, men det ljuter åt att ingen
vet för säker, hur det är... ( vad jag skriv igår var fel.)

Om man översätt dom två ord till annat språk bli det lättare;
" Beräknad " och " beräknat "  på Tyska är det
"Geschätzt" und "berechnet"  på Engelska är det
"Estimated" and "calculated" på Holländska är det
"Geschatte" en "berekend" och Franska är det
"Estimé" et "calculée" , så det kommer att bli, på Svenska
"Troligtvis/gissning" och "kalkylerad",  svårare var det inte !!!

Min hostanfall har minskad reellt, kanske att morfinet
har hjälpt till, dom säger att det är bra mot hosta.
Jag sov inatt i alla fall mycket bättre och blev väckt
av larmklocka rund klocka 0600 - tidigt jag vet, men
jag behöver ta min penicillin.

Att vara, är att vara,.....beräknat med en T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar