( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, januari 13

Oxynorm, penicillin, tekniska värken..

Jag mår lite bättre, penicillin börja verka tror jag, den
retliga hosta är inte borta, men....
Jag har upptäckt att oxynorm hjälper för den tid
jag vill sova, okej jag blir lite vimsig, men det hjälper.

Jag har pratat igår med en reporter från Corren angående
vår elräkning, inte att jag inte vill betala, men jag har
börja fundera var Tekniska Verken hämtar sina siffror
i från, min statistik - som är baserad på deras faktura -
skulle inte stämma anser T.Verken, men dom kan inte
förklara hur och var dom hämta dom siffror ifrån som finns
på deras faktura....

All el ska vara riktig och beräknad på faktisk förbrukning.
Men, dom prata hela tiden över 70 % värme och 30 %
hushåll, årsförbrukning som är beräknad på faktiska
förbrukning och inte den beräknad årsförbrukning, ( jag
fattar inte skillnad heller
)
Men äntligen papperna, ska dom bara läsa av vad
förbrukning är, och fakturera efter det, inget annat.

Jag har försökt att familjen fick förklara mig vad skillnad är
mellan " beräknad och beräknat ", det vad jag ( vi ) nu
tror är att " beräknad " är baserad på fakta ( nu och här ), och
att " beräknat " är en beräkning som man tror att kommer vara
( möjlig framtid ).
Så en "beräknad årsförbrukning" - det som stå på faktura - är
en beräkning som är baserad på fakta !!! inget annat.....

Att vara, är att vara,.....mot elbolag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar