( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, januari 27

Capitol of East Ingots State

Allt går bra, dagen började igår med drogen....lugnande medicin.
Jag fick utskriven stesolid för att bekämpa ångest eller panik.
Jag var nämligen på magnetröntgen igår, det är den röntgen
jag få panikanfall i, försök själv med en form av en skokartong
var huvud ligger i, ligga stil i 40 minuten.
Tror man kallar sån panikanfall - klaustrofobi -,jag trodde jag
led inte av det men jag gör,.....inte kul.

Läste igår i tidningen en kul grej....och allt blir internationellt på engelska.

Nu kan fjärde storstadsregionen heta "East Ingots State" (Östergötaland).
Återstår att bestämma vilken ort ska bli "The capitol of East Ingots State".
(huvudstaden från Östergötaland).
Flaxborough (Linköping) eller Northborough (Norrköping), varför inte
satsa på en mindre ort som t.ex, Whatstone (Vadstena) eller
Flourvillage (Mjölby) ?
Southborough (Söderköping) och Box-island (Boxholm) låter oxå bra.

Det betyder att många namn i Sverige blir konstiga eller roligt...
Southcarve (Södertälje), Pennybridge (Örebro), Tree-island (Stockholm)
Ingotscastle (Göteborg), Ore-island (Malmö), Eaststrait (Östersund),
Straitelectoral (Sundsvall) och With-Father-Understanding (Haparanda).
Allt är naturligtvis beroende hur man plocka isär dom svenska namn
och översätta dom till engelska......
Kan märka att jag skrivit detta när jag hade drogen in mig.....

Röntgen var jobbigare än väntad, 70 minuter i maskin jävel, kontrasten
gick inte som det skulle, nu har jag förbaskade ont i båda armen.

Att vara, är att vara,.....konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar