( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, januari 19

Medicinsk fotvård

Det är konstig att ha en långvarigt sjukdom, det
är speciellt jobbigt när man t.ex. blir förkyld...
Alla symptom av förkylning blir värre och långvarigt.
Man börja tro på dom värst möjliga scenario.
Nu är tack och lov förkylning på väg att minska och
hostanfall är på väg bort... Inatt var första natt utan
hostan,jag känner mig lyckligt.

LAH var här igår för kontroll, vilket verkade vara okej.
Ny beställning av medicin och fick en telefonnr till
medicinsk fotvård, ja mina fötter behöver det....
Resten av dagen var en vilodag i starkaste mening
av ordet, rast vila och inget göra, ibland behövs det.

Nu låter det om jag inget gör hemma, men min fru
kan intyga, att det är inte sant.
Jag städar, ta slangdrake minst två gånger i veckan.
Laga mat några gånger och mycket mer av sånt....
Ja livet som sjukskriven hemmaman är tufft.

Att vara, är att vara,  tufft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar