( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, januari 20

Sorts mys-faktor..

Jag har varit siste 3 dagar lite sarkastisk på
facebook mot mina "kompisar" vänner, men
jag tror det är nu över, sorry för det.....
Vaknade igår utvilad och nästan utan att behöva
hosta, en gudagåva tycker jag.

Fixad lampa i sy-rummet för frugan, hon var trött
på den spotlights och önskade en vanligt tankplafond
eller hur man kallar dom...Körd in lite mer ved för att
elda i spisen och braskamin ( vardagsrummet ).
skön med värme från eldning, ger en egen sorts mys-faktor.

Jag fick igår en brev från försäkringsbolaget med att
min ansökan var beviljad, nu undrar du kanske, men
äntligen min försäkring har jag rätt på lite extra pengar
nu jag saknar en full lön, det blir värja månad i alla fall
en tusen lapp mer...bra veta var man betalar för..

Igår var en utslagen dag, inte mycket jag har gjord.
Tror att penicillin slår ut dom flesta kroppsfunktionen
och då menar jag i form av att orka göra saker...
Nu bara fajtas att kommer tillbaka till den kondition
jag hade innan........

Att vara, är att vara,....rätt försäkrad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar