( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, januari 18

På förfrågan

Kvällens hostanfall har inte minskad, tur det tar
bara en kvart och då kan jag sova, men jobbigt är det.
Frugan väckte mig klocka 0600 för att jag skulle
ta min penicillin, underbar att få sån hjälp....

Blev på dagen att jack fixade ved för kaminen
och järnspisen, god jobb man kan vara ute en stund.
Kapa och klyva, stapla och elda, minst fyra gånger
man bli varmt av veden, underbart.

Kvällen blev pannkakor på förfrågan, vet inte om
frugan eller sonen vill ha pannkakor, men det blev så.
Uppdelad i två olika sorten, en som den vanliga som
jag gör, och en sort med russin, nu är bara frågan
vilken var godast.... jag tycker med russin...

Fick en hollahopp tjej från sonen i födelsedag present
och tjejen är en flaska öppnare, nu har homer en
flickvän att göra honom sällskap...












Idag är siste dagen för penicillin och LAH ska komma
idag för kontroll, mer vet jag inte för idag, vi få väl se.

Att vara, är att vara, hollahopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar