( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, januari 21

Småmys i soffan

Fredagsmorgon startade tidigt, 0545, kanske beror
det på, att jag sov dagen innan mycket på soffan.
Jag var total utslagen av trötthet och penicillin.
Hostan och förkylning är tror jag över och nu är det
bara vänta tills nästa bakslag...."Just kidding"...

Sågade ner tre lagom stora träd, - innan snö kommer -
och kapade dom i lagom stora biter, så vi kan elda
nästa höst / vinter, blev ca 1 kubik staplad ved.
Och det blev mycket ljusare i trädgård...

Kvällen blev mys-mat, små runda pizzor, och en
kväll med titta på "bourne identity" som vi spelade in
i veckan, riktig småmys i soffan framför tv.

Idag blir det en frågetecken vad jag / vi ska göra.
Ikväll blir det i alla fall äta hämt-mat hos min
svärmor och sambo, kanske en liten whiskey med.

Att vara, är att vara,.....mys.!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar