( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, februari 10

Akta finger, kniven är vass

När man är så långt sjukskriven som jag är behöver man
något annat att tänka på, om man bara sitter hemma
skulle man blir galen med dom sjukdoms tanker.
Det är därför jag går till målaren, han lärda mig svarva i trä,
göra skålar och mycket mer på svarv, han lärda mig hur jag
skulle göra skedar ur en träbit ( färsk kapad träd ).
Att lära sig göra skedar tycker jag är viktig, gammal
kunskap ska inte försvinna inom två till tre generationer.
Det är roligt och lugnande ( akta finger, kniven är vass )...










Dagen börja ändå med medicin, viktig att inte glömma !!
Om ni vill veta hur mycket,..jag har tagit bild på dagsranson...










Att vara, är att vara,....påverkat ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar