( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, februari 14

Gurkbit......

Minus 1 grad och snöfall, redan 5 cm här i trädgård...
Vaken och pigg som en marsvin väntande på sin gurkbit......
Ändå har jag ett problem, problemet är att jag har är huvudvärk.
Troligtvis är det ''hypohydration'' ( nästan omöjligt med all den
whiskey ), och det betyder uttorkning.

Nu blir det väl igen att jag ska behöva ta näringstillskott ( eller dylikt )
Jag vill nämligen inte igen in till sjukan för uttorkning.
Berätta nu inte att jag ska dricka mer, för vad ska jag då dricka ?
Jag tål ( tack, till cell- och strål- behandlingen ) ingen kolsyra eller
citronsyra, och citronsyra finns in nästa alla läskedryck, vin eller
annat drickbart.

Jag var igår hos målaren, jag gick inte, han kom och hämtade mig...
Vi har varit nästan hela dagen vid svarven, glädjepinne eller
köksrulle hållare ( som jag har gjord tidigare) har jag ändrat och
förbättrat, jag har gjord oxå en ny skål ( nu i mini förmat ).

När dagen var slut, hämtade frugan mig,riktig lyxliv tror ni kanske.
Men där har ni fel, som ni kunde läsa före veckan har min
metastas vuxit igen, och jag är "lite" rädd, att när jag går ensam
genom skogen till målaren, finns den möjlighet att jag kan drabbas
av en EP- eller kramp- anfall, och då skulle det tar en evighet när
nån upptäcka mig.... ( inte bra )....

Att vara, är att vara,.....som en marsvin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar