( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, februari 20

Olika människor, olika berättelse, olika beskrivningar, olika .....

Idag blir det förmodligen att fylla på med ved i köket
och annat små nödvändiga saker.....sitta tänka och 
fundera hur människor uppfattar och ser på varandra....

Som följande har jag beskriven mig själv i profilen av denna
blogg, Det är svårt att beskriva sig själv. troligtvis skulle det
vara bättre om någon annan skulle beskriva mig, men det som
jag vet, med  säkerhet, är följande; Jag har många
Intressen, men först och främst att överleva...

Jag har tagit "nån" beskrivning från "en" blogg, för att visa, att
man kan få  inspiration och kraft, från att läsa andre människors
blogg, eller berättelse ;......

Jag är en kille som år 2006 diagnostiserades med en 100% dödlig
cancer, Malignt Mesotheliom.
Jag var precis nygift och blev dålig på vår underbara bröllopsresa
i Venezuela. Jag fick problem med andningen, jag fick inte någon
luft. När jag kom hem till Sverige och hamnade i vården så tog det
några veckor innan diagnosen kom, och även prognosen: 3 till 9
månader kvar att leva.är nu! Min avsikt med bloggen är att ge
stöd till de som behöver de få råd jag kan ge och lindra när det
känns för djävligt! Inget får ner mig på Knä! INGET!

Jag har lovat min fru att vi skall bli gamla tillsammans och vi skal
tillbringa tiden på ålderdomshemmet med att åka omkring i Rullstol
och skjuta med vattenpistol på varandra!  Löften är till för att hållas!

Denna beskrivning är skriven av George schottl och du kan
hitta honom på högra sida av min blogg, Han ger mig i alla fall
mycket styrka och kraft för att leva vidare. Lika som George
skriver jag min blogg för att beskriva hur jag mår, tänker, och har
förhoppningsvis givit lite kraft till dom som behöver det.
Jag tänker inte heller gå på knä, jag tänker inte att ge upp, för jag
har också lovat min fru att bli gammal tillsammans med henne.
Jag ska vara med om att mina barnbarn går ner till altaren och
säger ja till deras älskade...
Och till min fru vill jag säga, Älskling jag älskar dig

Att vara, är att vara, med dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar