( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, februari 8

"Riktig" ko mjölk , inte köpt på ICA eller dyl

Onsdag igen, tiderna går fort när man har det kul...
Var tidigt vaken igår, eldade i spisen för att få upp
värme i köket innan frugan kommer ur sängen..
Jag vet jag är jätte snäll,......på riktig....

Min svåger kom förbi med 5 liter riktig ko mjölk, ja
jag skriver "riktig" ko mjölk - inte köpt på ICA eller dyl.-
Raka vägen från ko till bonde till oss ( med svågern
som transportör ), inte först till arla eller nåt...

Beskedet spökar kvar i huvud på mig, jag trodde det
skulle inte påverka mig så mycket men det gör det.
Förstående naturligtvis men jag vist redan från början
att möjlighet fanns att det skulle bli svaret.
Vi få väl ser hur det går nu i korta framtid, hoppas bara
att allt är gjord innan frugan fyller år....

Idag blir det en kort sväng till målaren, kanske lite
svarvning, åka dit rund lunch tror jag.
En kopp sorg, tidningen och eldning är som först
står på lista att göra saker... ha en trevligt dag

Att vara, är att vara, riktig..

4 kommentarer:

  1. hej hittade din blogg på Georges hemsida, tar mig igenom den bit för bit.....på tal om kallt, jag bor i skåne och vi brukar inte har riktigt kallt men har haft -15 till -20, brrrr säger jag bara. Jag kollar vidare på din blogg och önskar dig all lycka....

    mvh Tina

    SvaraRadera
  2. också genom George... Gudars vad gott med "riktig" mjölk, jag blir avis. Växte upp med en mormor och morfar som hade gård och vi fick spenljummen mjölk på hemgjord kräm mmmm va gott :)
    Men jag är inte avis på din sorg, för jag hade själv en mamma och min bästa väninna som cancern fick sitt grepp om ... och det gick fort, alldeles för fort..
    Som om det inte var nog så utreds nu vår 12-åring för blödarsjuka och jag vet hur det är att oroa sig för svaret.
    För vissa är livet tuffare, men det väcker också en vilja!

    Må så gott!

    Mvh Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. hoppas allt går bra,...
      men kom ihåg ( som jag alltid säger ); att allt kunde vara värre...

      hälsning
      Max

      Radera